Wymiana podłoża, piasku

Dyskusje dotyczące jak dostosować parametry wody, czyli: dodatków do niej, soli morskich, Balinga itd. ...

Wymiana podłoża, piasku

Postautor: Bogi79 » 31 lip 2015, 09:20

Cześć, jestem nowy w "internetach" i trafiłem chyba na dobre forum widząc po tematach,
a szukałem w google i nie mam konkretnej odpowiedzi. :?
Chciałbym wymienić piasek koralowy na nowy, ze względu na to, że ten który użyłem na początku
kupiłem "po taniości" i jest trasznie gruby, co przestaje mi się podobać po 2 latach.
:?: :?:
Mam akwarium 200l i moje pytanie brzmi, czy po dwóch latach mogę teraz wymienić piasek? Czy warto?
Póki co paramtery są w porządku(stosuje balinga) i boje się troche że taka wymiana popsuje znacząco parametry
i źle wpłynie na ekosystem cały. Robił ktoś coś takiego?
Mój drugi pomysł to powoli dosypywać piasku koralowego, tylko wtedy zostanie gruby żwir koralowy.. Dlatego tej sytuacji chciałbym uniknac..
Bogi79

Re: Wymiana podłoża, piasku

Postautor: kajetan2009 » 31 lip 2015, 15:32

Witam
wymiana piasku w akwarium które już funkcjonuje dwa lata to dość trudne.
zostanie zachwiana równowaga, ale..
1) można od razu wymienić całość, dokupić sporom ilość bakterii w erybce są bardzo fajne.
i doprowadzić do ponownej stabilizacji.
2) tak jak pisałeś, można powoli wymieniać piach i ja tak też kiedyś zrobiłem.
A mianowicie , odessałem wężem dość sporą ilość tz. około 1-go kilograma piachu, wcześniej miałem wodę z podmianki
80 litrów i w tej wodzie oddzieliłem gruby od drobnego. I drobny do zbiornika a gruby do sampa tam mam jedną komorę
na takie resztki :D jest zabawa ale można bez większych problemów dla podopiecznych to zrobić.
Początek jest zawsze łatwy, problemy pojawiają się później. ...
Awatar użytkownika
kajetan2009
Administrator

Obrazki: 8

Postautor: kajetan2009 » 31 lip 2015, 16:38

jeszcze jedno pytanie bo nie napisałeś jaką grubą masz warstwę tego pisku?